זמינים בשבילכם 24 שעות: 0584074914 - איסוף בכל שעות היממה

סדרת מוצרי סונוף

פורסם ע"י Omer Cohen בתאריך

 

סונוף (Sonoff) היא קו מוצרי בית חכם שמיוצרים על ידי חברה סינית בשם Itead. סונוף זו הסדרה המוכרת ביותר של החברה אך יש לה גם סדרות נוספות. 
במילה Sonoff ה-S מייצגת את המילה Smart- השם הוא קיצור של (Smart On Off = Sonoff)

מה צריך לדעת לפני שמזמינים מוצר?

לחברה מגוון רחב של מוצרים הכוללים: נורה חכמה, מתג חכם, מפסק חכם ועוד. למפסק החכם יש למעלה מ 20 דגמים שונים שההבדל ביניהם הוא החומרה:

  1. מפסק למתח נמוך (5V) ומפסק למתח (220V).
  2. מפסק להספק רגיל (עד 10A)  מפסק לספק גבוה (עד 16A).
  3. מפסק מפוצל ( עבור 2/4 ערוצים) ומפסק שליטה במאוורר.
  4. מפסק שמתחבר עם חיישני לחות וטמפרטורה.
  5. מפסק שדוגם זרם, מתח והספק.
  6. מפסק הכולל תקשורת RF בנוסף לתקשורת WiFi.

בסיכומו של עניין, כל המפסקים יאפשרו לכם לשלוט במכשיר (או במעגל החשמלי) מרחוק באמצעות הטלפון הנייד, או במילים אחרות, להפעיל מוצר רגיל בצורה חכמה.

 

 חיבור והתקנה

חיבור המפסק לא מסובך. עם זאת, זה לא מתאים לכולם. יש צורך לדעת כמה דברים בסיסיים בחשמל וכמובן גם יכולת טכנית. חשוב מאד להבין את מגבלות המפסק שאתם מחברים ודרישות המוצר שעליו תשלטו. כאן ראוי להזכיר שעבודות על תשתית חשמל חייבות ע״פ חוק להתבצע על ידי חשמלאי מוסמך בלבד! 

----- סרטון חיבור והתקנה -------

איך לתקשר עם המפסק?

כל המפסקים נשלטים על ידי אפליקציית EWeLink. האפליקציה יחסית נוחה והיא גם כל הזמן מתעדכנת. דרך האפליקציה תוכלו לשלוט בכל המפסקים שברשותכם, לצפות בנתוני החיישנים (אם קיימים) ולהגדיר אוטומציה. כמו כן, תוכלו לקבוע תזמונים עתידיים להדלקה או כיבוי של המפסקים. כל המפסקים עובדים על- WiFi. חלק מהמפסקים ניתנים לשליטה גם על ידי RF.

שלל מוצרי החברה יודעים לעבוד באופן נפלא עם העוזרות הקוליות של גוגל ואמזון. מה שיאפשר לכם להשתמש בשירות Routines כדי ליצור אוטומציה. כרגע אין תמיכה להום קיט של אפל. 
בנוסף, המוצרים מתממשקים עם IFTTT באופן מלא כך שתוכלו ליצור שלל מתכונים לשליטה אוטומטית.

התממשקות מבחוץ

אין API רשמי, למרות זאת, אם בכל זאת תרצו שליטה רחבה יותר או להסיר את התלות בשירותי הענן של החברה, אז בטח תשמחו לשמוע שקיימת קהילת קוד פתוח גדולה שמתחזקת קושחה נוחה ודי פשוטה לצריבה על מפסקים. חפשו בגוגל את צמד המילים ״sonoff tasmota״.


שתף את הפוסט



← הפוסט הקודם